Ławka pod sztangę
Jaką ławkę wybrać pod sztangę?

Jaką ławkę wybrać pod sztangę?

Niemalże każdy amator ćwiczeń siłowych marzy o tym, by w domu stworzyć swoje małe zaplecze, w którym będzie mógł swobodnie uprawiać swój ulubiony sport. Dobrze jest wyjść na siłownie i poćwiczyć z innymi, ale niektórzy wolą ćwiczyć sami i bez pośpiechu w swoim zaciszu domowym, ale do tego musi być dobrany odpowiednio sprzęt a w nim jest to, że każdy amator w domu potrzebuje do ćwiczeń ławeczkę dowiesz się czym kierować przy wyborze.

Materiał podstawy i obicie to najważniejsze

Kiedy wybieramy ławkę pod sztangę czy jakąkolwiek inną ławkę do ćwiczeń, powinniśmy przemyśleć i sprawdzić z jakiego jest wykonana owa ławka jej podstawa. Musimy sprawdzić między innymi z czego jest wykonane obicie ławki. Ma to duży wpływ. Materiał powinien być solidnie wykonany i odporny na uszkodzenia mechaniczne, na ścierne. Kiepskiej jakości mogą się zniszczyć zaledwie po paru miesiącach używania ławki. Pamiętaj nie wybieraj obić jasnych, ponieważ będzie trudno zachować na niej czystość. Warto dodać, iż materiał nie powinien być też śliski. Kiedy ćwiczymy to się pocimy a materiał nie powinien reagować na wilgoć. To rzecz jasna i oczywista.

Stabilna i maksymalna jakość obciążenia

Ławka pod sztangę (www.marbo-sport.pl) musi być stabilna no to jasne. Nie warto, więc wybierać tanich modeli, które elementy nie są ze sobą dobrze i solidne połączone. Kiedy wykonujemy dużo i intensywne ćwiczenia i często zmieniamy pozycję do ćwiczenia. Stabilność ma ogromne znaczenie. Zwróć, także uwagę na to jakie szerokie są nóżki i inne poszczególne z tym związane elementy. Ważne są proporcje, istotne jest też maksymalne obciążenie w przypadku ławki producent podaje zawsze maksymalną wagę użytkownika i obciążenie stojaków.

Systemy regulacji każdej ławki pod sztangę


Gdy myślimy o poważnym zakupie ławeczki do ćwiczeń to warto też się zastanowić nad “typem” owej ławeczki pod sztangę, tak są rodzaje owej ławeczki wyróżniamy takie jak :

  • ławka skośna
  • ławka prosta.

I jest wiele więcej typów takich ławek, ale to są najbardziej wybierane. Wybierając ławkę pod sztangę, skośną do ćwiczeń mięśni brzucha to istotne powinny być dla nas systemy regulacji, chcemy mieć możliwość pochylenia i regulowania oparcia oraz stojaków pod sztangę. Na sam koniec jednak warto zwrócić uwagę na gabaryty w małym pomieszczeniu musimy dopasować tak ławkę pod sztangi, by nie zajmowała ona nam połowę bądź więcej miejsca. Ławki pod sztangę są coraz bardziej chętnym zakupem, cieszą się ogromną popularnością. Pamiętajcie, że bardzo ważne jest przyjrzenie się gabarytom i dopasowaniem jej do swojej wagi i wzrostu. Powodzenia!